Hei!
Tein tänään ideakollaasin kahviosta. Siihen tarvitsi etsiä netistä kuvia, koota ne yhteen diaan ja julkaista tänne.
perjantai 16. tammikuuta 2015
torstai 15. tammikuuta 2015
Elämyksellinen myymälä
Hei!
Asiakas käyttää tuotteiden ostossa paljon aistejaan. Tärkeimmät ihmisen aistit on näkö-, kuulo,
tunto- ja hajuaistit.
Mutta nuista kolmesta tärkein on näkö, sillä asiakas päättää ostoksesta näön perusteella. Asiakas haluaa tarkastella tuotteen pakkausta että onko tuotteen ulkomuoto tyylikäs vai tyylitön. Jos pakkauksen ulkonäkö ei miellytä asiakasta niin hän ei tule ostamaan sitä.
Tunnon perusteella asiakas myös päättää ostaako hän tuotteen vai en. Esim. asiakas tunnustelee jotain vaatetta ja se tuntuu mielttävälle niin asiakas silloin ostaa sen.
Kuuloaisti vaikuttaa myös esim. jos nuori ihminen on jossain nuorten vaateliikkeessä ja siellä soi uudet hittibiisit niin asiakkaalle tulee semmoinne tunne että nämä vaatteet ovat trendikkäitä ja ostaa sen avulla vaatteita. Sitten kaikissa kauppakeskuksissa soi rauhallinen musiikkin/melodiat, niin sen avulla yritetään saada asiakas pysymään liikkeessä mahdollisimman pitkään. Rauhallista musiikkia kuunnellessa jonotkin tuntuvat lyhyemmiltä vaikka ne juurikaan eivät ole.
Lisämyyntiä hankitaan siten että tuotteen lähelle laitetaan muita tuotteita joita voisi kyseisen tuotteen ohella käyttää.
Asiakas käyttää tuotteiden ostossa paljon aistejaan. Tärkeimmät ihmisen aistit on näkö-, kuulo,
tunto- ja hajuaistit.
Mutta nuista kolmesta tärkein on näkö, sillä asiakas päättää ostoksesta näön perusteella. Asiakas haluaa tarkastella tuotteen pakkausta että onko tuotteen ulkomuoto tyylikäs vai tyylitön. Jos pakkauksen ulkonäkö ei miellytä asiakasta niin hän ei tule ostamaan sitä.
Tunnon perusteella asiakas myös päättää ostaako hän tuotteen vai en. Esim. asiakas tunnustelee jotain vaatetta ja se tuntuu mielttävälle niin asiakas silloin ostaa sen.
Kuuloaisti vaikuttaa myös esim. jos nuori ihminen on jossain nuorten vaateliikkeessä ja siellä soi uudet hittibiisit niin asiakkaalle tulee semmoinne tunne että nämä vaatteet ovat trendikkäitä ja ostaa sen avulla vaatteita. Sitten kaikissa kauppakeskuksissa soi rauhallinen musiikkin/melodiat, niin sen avulla yritetään saada asiakas pysymään liikkeessä mahdollisimman pitkään. Rauhallista musiikkia kuunnellessa jonotkin tuntuvat lyhyemmiltä vaikka ne juurikaan eivät ole.
Lisämyyntiä hankitaan siten että tuotteen lähelle laitetaan muita tuotteita joita voisi kyseisen tuotteen ohella käyttää.
keskiviikko 14. tammikuuta 2015
Markkinointiketju mainoksesta myymälään
Teemallinen näyteikkunasomistus
Terve
Tänään sain tehtäväksi suunnitella omannäköisen näyteikkunasomistuksen. Suunnittelen Dressmannille näyteikkunan. Somistukseen menisi rahaa noin 600-700 euroa.
Näyteikkunaan tulevat tuotteet:
Talvisia takkeja ja mallinukeille lämpimiä talvi housuja/paitoja
Näyteikkunaan tuotteet valitsin Dressmannin sivuilta
Tässä olisi nettisivut niin jos mielenkiintoa löytyy niin voitte käydä tutustumassa:
https://dressmann.com/fi/7156440_F720
https://dressmann.com/fi/7156244_F583
https://dressmann.com/fi/7156375_F590
https://dressmann.com/fi/7140503_F560
https://dressmann.com/fi/7156275_F583
https://dressmann.com/fi/7154838_F820
https://dressmann.com/fi/7156881_F583
Näyteikkunan taustalle tulisi dressmannin logo ja lämmin tausta
Tänään sain tehtäväksi suunnitella omannäköisen näyteikkunasomistuksen. Suunnittelen Dressmannille näyteikkunan. Somistukseen menisi rahaa noin 600-700 euroa.
Näyteikkunaan tulevat tuotteet:
Talvisia takkeja ja mallinukeille lämpimiä talvi housuja/paitoja
Näyteikkunaan tuotteet valitsin Dressmannin sivuilta
Tässä olisi nettisivut niin jos mielenkiintoa löytyy niin voitte käydä tutustumassa:
https://dressmann.com/fi/7156440_F720
https://dressmann.com/fi/7156244_F583
https://dressmann.com/fi/7156375_F590
https://dressmann.com/fi/7140503_F560
https://dressmann.com/fi/7156275_F583
https://dressmann.com/fi/7154838_F820
https://dressmann.com/fi/7156881_F583
Näyteikkunan taustalle tulisi dressmannin logo ja lämmin tausta
![]() |
| Tässä olisi näyteikkunan tausta |
![]() |
| Tälläinne tuli minun näteikkunasomistuksesta |
1.
Työjärjestys
-
Siivotaan vanhat tavarat pois ja putsataan
pölyistä
-
kerätään tarvittavat vaatteet ja takit..
-
Haetaan mallinuket varastoista
-
Puetaan mallinukeille vaatteet
-
Laitetaan nuket oikeille paikoille
-
Tuotteille tehdään hinnat ja sijoitetaan ne
oikeille kohdille
-
Suunnataan kohdevalot oikein näyttävästi
maanantai 12. tammikuuta 2015
Kampanjasuunnittelu
IPad- air Apple
Tuotepakkauksessa on itse IPad, USB-johto ja virtalähe.
Pakkaus on neliskanttinen ja paketin väri on valkoinen. Teksti fontti on
helposti luettavaa. Paketin päällä on on tyylikäs tuotekuvaus ja sivulla on
Applen logo. Väri mahdollisuuksia on tähtiharmaa ja hopea. Ipadiä on mahdollista ottaa
kahdella eri muistilla eli 16 Gt tai siitä suuremmalla 32 Gt muistilla
Tuotteellahan on todella hyvät nettisivut sillä Apple on panostanut
niihin todella hyvin http://www.apple.com/fi/
. Nettisivulta löytyy kaikki tarvittava Applen tuotteisiin liittyen.
![]() |
| Apple IPad air mainos |
Tuote tulisi olla hyvin näkyvällä paikalla myymälässä, koska se on Applen tuote ja Apple on todella tunnettu merkki. Se olisi näyttävä valkoisella pöydällä jossa on oma teline Ipadille ja siinä vieressä olisi hintalappu. Hintalapussa tulisi olla hyvin tietoa tabletista. Taustalle tulisi valkoinen tausta ja siihen Applen logo.
perjantai 12. joulukuuta 2014
Joulutorin kokoaminen
Olemme tehneet pienessä ryhmässä joulutorin suunnittelua. Suunnittelimme kaiken mitä laitamme sinne ja teimme hinta-arvion AMK:n opiskelijoille ja he hyväksyivät sen. Joulutori kokouksen jälkeen aloitimme tekemään joulutonttuja ja niitä tuli kolmea erillaista/kokoista. Niiden yhteydessä kävimme kaupoissa hakemassa muita tarvittavia välineitä kuten led-valosarja. Olimme myös tunneilla kaverina muissakin ryhmissä sillä joillakin alkoi aika loppua ja kerkesimme auttaa heitä. Autoimme esim lahjapakettien teossa. Tänään pe 12.12.14 kokosimme tavarat yhteen ja menimme Kajaanin hallille laittamaan ne paikoilleen. Tämän näköistä saimme aikaan....
keskiviikko 3. joulukuuta 2014
Joulukuu!!
Joulukattauksen suunnittelu
Saimem tehtäväksemme suunnitella joulukattaus ja teimme sen ryhmissä. Työnteko sujui moitteettomasti sillä ryhmähenkemme oli hyvä ja saimme jaettua tasaisesti kaikki työt. Kaikista vaikein asia oli astioiden järjestely sillä se oli hiukan unohduksissa kaikilla. Mutta muuten työt onnistui hyvin!![]() |
| Perinteinen joulukattaus |
![]() |
| Jouluservetti |
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

















